Alligo förvärvar Wiklunds i Bollnäs AB

Alligo förvärvar Wiklunds i Bollnäs AB

Icke- regulatoriskt

Alligo har förvärvat 100 procent av aktierna i Wiklunds i Bollnäs AB. Bolaget har en butik i Bollnäs och säljer verktyg, förnödenheter, arbetskläder och personligt skydd.

Wiklunds omsätter cirka 28 MSEK årligen och har sex anställda.

Vi har varit Swedolpartners under många år och med Alligo som ägare kan vi erbjuda befintliga och nya kunder ett bredare utbud samt utveckla vår verksamhet, säger Andreas Wiklund, ägare till Wiklunds.

Wiklunds, som vi har en lång relation med, passar mycket bra in i vår verksamhet. Vi välkomnar Wiklunds till oss och har för avsikt att fortsätta förvärva välskötta bolag i linje med Alligos förvärvsstrategi, säger Clein Ullenvik, VD och koncernchef i Alligo.

Förvärvet slutfördes den 3:e maj 2024.

Irene Wisenborn Bellander, CFO
ir@alligo.com

Om Alligo AB (publ)
Alligo är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Försäljning sker i huvudsak genom de starka konceptvarumärkena Swedol i Sverige och TOOLS i Norge och Finland. Koncernen har omkring 2 400 anställda och omsätter cirka 9,3 miljarder SEK per år. Alligo AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs mer på alligo.com